Któż z nas, dzieckiem będąc, nie marzył o tym, by móc współpracować ze swoim ulubionym superbohaterem? Kto z nas nie chciał być pomocnikiem w walce ze złem? Teraz mamy Marvel Heroes!
Marvel Heroes to gra z gatunku MMOActionRPG. Innymi słowy, hack&slash z otwartym światem
i to online. Gra została oficjalnie wydana
przez Gazillion Entertainment 4 czerwca 2013.
Nad projektem czuwał Brian Michael Bendis, który nijako
stworzył część nowego uniwersum Marvela.
Z tego co również udało mi się
wygrzebać z sieci to nad Marvel Heroes pracował również jeden
Scenariusz jest raczej prosty, jako jeden z bohaterów musimy powstrzymać Dr. Doom’a przed przejęciem władzy nad światem. Oczywiście przeszkadzać nam będą wszyscy antybohaterowie jakich znamy, a którzy uciekli z więzienia. Przyjdzie nam stawić czoło Zielonemu Goblinowi, Rhino czy nawet Venom’owi. Spotkamy największe sławy, tj. Doktor Xavier, Nick Fury czy Magneto. Naprawdę fajny misz-masz całego świata Marvela dla fanów tego uniwersum.
Gra działa na silniku graficznym Unreal Engine 3 oraz na
silniku fizycznym Havok co daje nam naprawdę fajne możliwości interakcji z
otoczeniem. Zniszczyć można prawie wszystko, a w przypadku postaci takich jak
Hulk można również zrzucić przeciwnikowi na głowę duży kłopot w postaci
chociażby samochodu. Gra nawiązuje do komiksów pod każdym względem, nawet wizualnym.
Cały świat jest kreskówkowy, animowany oraz lekko uplastyczniony. Filmiki
między scenariuszami są w postaci przeglądu komiksowych obrazków z dubbingiem.
Wszystko wpływa bardzo pozytywnie na klimat owego uniwersum. Postaci w grze
otrzymały swoje własne głosy. Każdy bohater brzmi inaczej oraz każdy ma swoje
teksty czy monologi znane z komiksów.
Jak wygląda sprawa z tworzeniem postaci? Sprawa prosta: przy
zakładaniu konta gra losuje nam pulę kilku bohaterów spośród których możemy
wybrać najbardziej nam odpowiadającego. No i na tym kończymy. JESTEŚMY
bohaterem! Nie mamy opcji by zmienić bohatera na innego. Brzmi to odstraszająco,
ale... czy Spiderman miał jakikolwiek wybór? Z resztą, postaci są opisane na
początku na tyle by dać nam pogląd na daną postać oraz są na tyle zbalansowane,
że wielkiej różnicy się nie odczuwa. Okej, postraszyłem Was, to teraz
odetchnijcie. Mimo, iż na początku bawimy się tym co mamy, to w trakcie gry
zdobywamy przedmioty (Ethernity Splitter), dzięki którym odblokowujemy sobie
kolejne postacie i możemy już wybierać w naszych ulubionych bohaterach.
Uporaliśmy się już z wyborem herosa? Super! To idziemy walczyć ze złem! Samouczek
już stawia nas przed misją: napadnięto na bank! Wrzucani jesteśmy od razu w
otwarty świat razem z innymi graczami, a każda otwarta lokacja ma kilka wejść
do minilokacji przeznaczonych tylko dla nas lub naszej drużyny. Cóż mogę
powiedzieć? Gra stawia przede wszystkim na akcję, klimat, akcję, zabawne
dialogi oraz akcję... mówiłem już o akcji? W otwartym świecie napotykamy na
kilka rodzajów zdarzeń losowych, które wykonujemy ze wszystkimi graczami w
lokacji, jeśli tylko chcemy. Albo spotykamy zbiegłego więźnia i musimy go
pokonać, albo ratujemy policję lub cywili lub eliminujemy szajkę bandziorów.
Tak czy siak walka i akcja. W porównaniu do tego ilu tutaj wrogów pokonujemy w
jednym momencie to Path of Exile (Gam-ER #4) wypada naprawdę pusto. Dodatkowo
bawi system ragdoll, gdy uderzamy wroga, a ten wylatuje z grupki swoich
pobratymców i uderza o ścianę domu po drugiej stronie ulicy. Szczerze mówiąc,
gdy pograłem Hulk’iem to czułem się jak Sauron z Władcy Pierścieni. Pamiętacie
motyw w filmie jak Sauron wyszedł na pole bitwy i swoją buławą roztrącał armię
ludzi? Mniej więcej tak to wyglądało. No ale wiecie, gra stawia na akcję... no
tak, pisałem przecież. Rozwój postaci opiera się na 3 drzewkach, dla każdej
postaci innych, gdzie co poziom przydzielamy nasze punkty rozwoju. Nowością dla
mnie było to, że przedmioty również dawały nam punkty do odpowiedniej
umiejętności, a co za tym idzie bywało tak, że używałem umiejętności, której
jeszcze używać właściwie nie mogłem. Dzięki temu mogłem wypróbować najpierw
daną zdolność nim zmarnowałem swoje punkty rozwoju. Nie tylko naszą postać
rozwijamy, ale również postaci niezależne takie jak sklepikarze lub crafter.
Po prostu zamiast sprzedawać przedmioty, by napełnić nasze kieszenie pieniędzmi, oddajemy im przedmioty, dzięki czemu oni
zyskują poziom. Co nam to daje? Dostęp do nowych przedmiotów w sklepach i u crafterów.
Wszystko bardzo ładnie tworzy ten Marvel’owy klimat gdzie
faktycznie jesteśmy bohaterem od samego początku. I to jesteśmy bohaterem jak
cholera! I tu usprawiedliwię ten ból wyboru pierwszej postaci. To MY jesteśmy
Hulk’iem bądź Spiderman’em, a nie tylko nimi gramy. Oni nie mieli wyboru i my
tak samo. Wszystko uderza w klimat, który jest naprawdę niezły. Mimo, iż
wielkim fanem uniwersum Marvel’a nie jestem, to jednak bawiłem się świetnie...
do czasu.
Gra, pomimo iż daje naprawdę sporo frajdy to po czasie staje
się monotonna. No bo ile można się przedzierać przez setki wrogów by dojść do
jakiegoś punktu i pokonać boss’a? Brakuje również zadań typowych dla naszej
postaci. Czegoś co odciągnęło by nas trochę od głównej fabuły,
a pozwalało się skupić
bezpośrednio na fabule naszej postaci. Urozmaiciłoby to prosty scenariusz. Cóż
mogę powiedzieć... pierwsze przejście gry było naprawdę przyjemne... jednak
potem mi się znudziło.
Znów, jak na grę darmową przystało, mamy do czynienia z
mikropłatnościami. Tutaj bez żadnych nowości. Skórki dla herosów,
przyspieszacze oraz inne duperele, bez których możemy swobodnie grać. Widzę, że
stało się to modą wśród darmowych gier h&s, które chcą być szanowane w
świecie gier komputerowych.
Marvel Heroes to gra z gatunku MMOActionRPG, czyli
hack&slash z otwartym światem. Silnik graficzny Unreal Engine 3 oraz
fizyczny Havok dają nam możliwość fajnej zabawy otoczeniem. Scenariusz gry jest
prosty acz klasyczny dla świata Marvela. Bardzo klimatyczne postaci zarówno
grywalnych bohaterów, jak i postacie niegrywalne. Trochę boli pierwszy wybór
bohatera, ale da się to znieść przez zbalansowanie wszystkich postaci oraz
możliwość późniejszego dokupienia bohaterów za uzyskane w trakcie gry Ethernity
Splitter. Gra niestety z czasem wieje nudą. Nie wiem czemu, po prostu po jakimś
czasie odechciało mi się grać.
Ocana: 7+/10
Wymagania podane na oficjalnej stronie Marvel Heroes:
CPU: Core 2 DUO 2.1 GHz / AMD Athlon X2 2.1 GHZ or
better
Graphics Card: DirectX10 Compatible card with 512 MB
VRAM or higher that fully supports Shader Model 3.0
System RAM: 2Gb or higher
Hard Disk Space: 10Gb or higher
OS: Windows XP 32 bit or higher
recenzja z dnia 2014-05-06
recenzja z dnia 2014-05-06
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz